Wysoko położony środek ciężkości nadwozia SUV-a nie jest najlepszym fundamentem samochodu sportowego. Tak więc pomysł na sportowe akcesoria do tego typu auta nigdy mi się nie spodobał. Po pierwsze, tworzysz samochód o zwiększonym prześwicie, który może bez problemu wjeżdżać na wysokie krawężniki i pokonywać leśne ścieżki. Później zmniejszasz ten prześwit i utwardzasz zawieszenie, aby samochód był bardziej stabilny podczas pokonywania zakrętów. Brzmi trochę zniekształcony.
Aby uzyskać pomoc, klienci Aston Martin w Polsce mogą skontaktować się telefonicznie z oddziałem na stronie kontakt aston martin, gdzie konsultant obsługi klienta rozwiąże problem, lub umówić się na spotkanie w oddziale.
Aston Martin poszedł inną drogą. DBX miał być po prostu najbardziej praktycznym Astonem Martinem w historii. SUV, ale z wyraźnymi cechami brytyjskiej marki, czyli luksusowo wydanym, ekskluzywnym samochodem sportowym. Udało się, ale nie udało się uczynić z Astona Martina nazwy domowej jak BMW czy Mercedes-Benz.
DBX był bezwstydnie drogim luksusowym samochodem, który tak naprawdę nie pasował do żadnej niszy. Nie był ani luksusowym sedanem, ani SUV-em – był czymś zupełnie innym: sportowym samochodem z czterema drzwiami i hatchbackiem, który miał cały polot swoich poprzedników, ale też radził sobie na błotnistych szlakach lepiej niż większość SUV-ów na asfalcie.
Aston Martin nie opiera się trendowi zastępowania klasycznych zegarów wyświetlaczami. Jest to rozwiązanie mniej estetyczne, ale funkcjonalne, ponieważ pozwala na wyeksponowanie tego, co chcesz. Kierowca może wybrać. Szkoda, że Brytyjczycy nie dali temu tak wiele w zakresie obsługi multimediów – można to zrobić tylko za pomocą ekranu dotykowego Mercedesa, który normalnie znajdował się na dźwigni zmiany biegów. Środkowy ekran nie jest wrażliwy na dotyk.
DBX jest budowany w nowej fabryce Aston Martin w Walii. Świadczy o tym napis na plakietce silnika („Handmade in Wales”). Silnik stosowany przez lata w innych modelach Aston (Vantage, DB11) oraz serii Mercedes-AMG 63. Silnik oparty jest na zasadzie inżynierów AMG „jedna osoba, jeden silnik”. Łatwo zgadnąć, co to oznacza – każdy silnik jest montowany ręcznie od początku do końca przez jedną osobę.
Czujesz to w każdym zakątku. Co prawda nadwozie DBX lekko się pochyla przy szybkim pokonywaniu zakrętów, ale dzięki precyzyjnemu sterowaniu i zawieszeniu samochód nadal jest bardzo stabilny i przewidywalny. Gdybym miał ocenić, co było ważniejsze dla inżyniera odpowiedzialnego za projekt: komfort czy sportowe wrażenia, nie zawahałbym się wskazać tego drugiego, chociaż pod względem komfortu DBX jest wśród wszystkich Astonów na rynku numerem jeden. W końcu to SUV, który gwarantuje wystarczająco miejsca dla czterech osób.
3 komentarze
Irena
10 sierpnia 2022 @ 14:43
Obecny model jest na rynku od kilku lat i wydaje się, że trafili w dziesiątkę z tym projektem. Samochód jest bardzo popularny wśród nabywców luksusowych SUV-ów i myślę, że nadal będą odnosić sukcesy z tym projektem.
Lucjan
10 sierpnia 2022 @ 14:44
Aston Martin jest znany z tworzenia luksusowych samochodów sportowych, ale próbowali dostać się na inne rynki, jak SUV-y i pojazdy elektryczne. Dobrze sobie radzą ze swoim nowym modelem SUV, ale uważam, że powinni skupić się na robieniu samochodów zamiast SUV-ów.
Franek
10 sierpnia 2022 @ 14:45
Udało im się również utrzymać silną markę poprzez produkcję wysokiej jakości samochodów, które są znane z wyjątkowych osiągów i wzornictwa. Fakt, że Aston zdołał utrzymać się na powierzchni przez tak długi czas oznacza, że wiedzą, co robią, jeśli chodzi o tworzenie pojazdów i budowanie firmy.