Skip to content

Czy to jest prawda, że Aston Martin nie może być SUV-em?

Wysoko położony środek ciężkości nadwozia SUV-a nie jest najlepszym fundamentem samochodu sportowego. Tak więc pomysł na sportowe akcesoria do tego typu auta nigdy mi się nie spodobał. Po pierwsze, tworzysz samochód o zwiększonym prześwicie, który może bez problemu wjeżdżać na wysokie krawężniki i pokonywać leśne ścieżki. Później zmniejszasz ten prześwit i utwardzasz zawieszenie, aby samochód był bardziej stabilny podczas pokonywania zakrętów. Brzmi trochę zniekształcony.

Aby uzyskać pomoc, klienci Aston Martin w Polsce mogą skontaktować się telefonicznie z oddziałem na stronie kontakt aston martin, gdzie konsultant obsługi klienta rozwiąże problem, lub umówić się na spotkanie w oddziale.

Aston Martin poszedł inną drogą. DBX miał być po prostu najbardziej praktycznym Astonem Martinem w historii. SUV, ale z wyraźnymi cechami brytyjskiej marki, czyli luksusowo wydanym, ekskluzywnym samochodem sportowym. Udało się, ale nie udało się uczynić z Astona Martina nazwy domowej jak BMW czy Mercedes-Benz.

DBX był bezwstydnie drogim luksusowym samochodem, który tak naprawdę nie pasował do żadnej niszy. Nie był ani luksusowym sedanem, ani SUV-em – był czymś zupełnie innym: sportowym samochodem z czterema drzwiami i hatchbackiem, który miał cały polot swoich poprzedników, ale też radził sobie na błotnistych szlakach lepiej niż większość SUV-ów na asfalcie.

Aston Martin nie opiera się trendowi zastępowania klasycznych zegarów wyświetlaczami. Jest to rozwiązanie mniej estetyczne, ale funkcjonalne, ponieważ pozwala na wyeksponowanie tego, co chcesz. Kierowca może wybrać. Szkoda, że ​​Brytyjczycy nie dali temu tak wiele w zakresie obsługi multimediów – można to zrobić tylko za pomocą ekranu dotykowego Mercedesa, który normalnie znajdował się na dźwigni zmiany biegów. Środkowy ekran nie jest wrażliwy na dotyk.

DBX jest budowany w nowej fabryce Aston Martin w Walii. Świadczy o tym napis na plakietce silnika („Handmade in Wales”). Silnik stosowany przez lata w innych modelach Aston (Vantage, DB11) oraz serii Mercedes-AMG 63. Silnik oparty jest na zasadzie inżynierów AMG „jedna osoba, jeden silnik”. Łatwo zgadnąć, co to oznacza – każdy silnik jest montowany ręcznie od początku do końca przez jedną osobę.

Czujesz to w każdym zakątku. Co prawda nadwozie DBX lekko się pochyla przy szybkim pokonywaniu zakrętów, ale dzięki precyzyjnemu sterowaniu i zawieszeniu samochód nadal jest bardzo stabilny i przewidywalny. Gdybym miał ocenić, co było ważniejsze dla inżyniera odpowiedzialnego za projekt: komfort czy sportowe wrażenia, nie zawahałbym się wskazać tego drugiego, chociaż pod względem komfortu DBX jest wśród wszystkich Astonów na rynku numerem jeden. W końcu to SUV, który gwarantuje wystarczająco miejsca dla czterech osób.

3 komentarze

  1. Irena
    10 sierpnia 2022 @ 14:43

    Obecny model jest na rynku od kilku lat i wydaje się, że trafili w dziesiątkę z tym projektem. Samochód jest bardzo popularny wśród nabywców luksusowych SUV-ów i myślę, że nadal będą odnosić sukcesy z tym projektem.

  2. Lucjan
    10 sierpnia 2022 @ 14:44

    Aston Martin jest znany z tworzenia luksusowych samochodów sportowych, ale próbowali dostać się na inne rynki, jak SUV-y i pojazdy elektryczne. Dobrze sobie radzą ze swoim nowym modelem SUV, ale uważam, że powinni skupić się na robieniu samochodów zamiast SUV-ów.

  3. Franek
    10 sierpnia 2022 @ 14:45

    Udało im się również utrzymać silną markę poprzez produkcję wysokiej jakości samochodów, które są znane z wyjątkowych osiągów i wzornictwa. Fakt, że Aston zdołał utrzymać się na powierzchni przez tak długi czas oznacza, że wiedzą, co robią, jeśli chodzi o tworzenie pojazdów i budowanie firmy.

Dodaj komentarz